Strange proteinkilder

Alle indser, at protein er afgørende for at bygge større, mere jordede muskler og derudover et bredt sortiment af forskellige kapaciteter. Du kan formentlig selv navngive off nok den mest kendte proteinkilder ret off det højeste punkt på hovedet: mælk, æg, kylling, fisk, mejeriprodukter varer …

Under alle omstændigheder, det mere om problemet med velkendte kildevæld af protein er, at de normalt er taget fra vores kammerater i sættet af alle dyr, og hvis du lever på en streng veggie elsker kost, kan det være svært at fortære nok protein hele tiden.

“Uanset slags uden kød kost indøvet, veganere burde koncentrere sig om at få nok protein,” siger specialister på WebMD, “protein er afgørende for mange fysiologiske kapacitet, fra byggeri og holde muskler og uløst problem celler i godt arbejdsmiljø anmodning. Sent undersøgelser foreslår, at protein gør en aftensmad derudover tilfredsstillende, hvilket thusly kunne enkeltpersoner holde en solid vægt. “

Heldigvis med et strejf af innovation og noget ekstra arrangere, kan du garantere, at din krop har det afgørende mål for protein gennem disse unormale kilder.

Rosenkål

Image resultDim grønne grøntsager, for eksempel, Brussel salathoveder er en fantastisk kilde af næring for velfærd opretstående køber. En ensom mål for Brussel Sprouts tilbyder så meget som 3-5 gram protein og kun 88 absolutte kalorier. Selvom det ikke er en komplet kilde af protein (det giver ikke det fulde spektrum af grundlæggende aminosyrer), kan disse små kål-lignende grøntsager gøres, så når gik med hele korn.

Bemærk – det er bydende nødvendigt ikke at Kog Brussel Sprouts, da de ikke bare vil miste deres nærende værdi men de vil desuden aflade en frastødende sulfurous duft.

Grønkål

Image resultKale er identificeret med kål familie og er berømt blandt muskel hoveder i håb om at øge masse og derudover helsekost nødder forsøger at tynde ned .. Denne dim grønne grønne veggie tilbyder så meget som 2,2 gram protein for hver beholder (spaltet), og som meget som 3-4 gram i tilfælde af, at det er på dåse eller størknede.

Edamame

Image resultPrøv ikke at give denne japanske parabol en chance for at narre dig. Edamame er en en af en slags fad af sojabønner, der er blevet boblede eller dampet i deres sager, og er normalt findes i forskellige asiatiske fødevarer. Pr SelfNutritionData.com, Et mål for Edamame tilbyder så meget som 17 gram protein og kun 189 kalorier. Det er lavt i natrium og har en forventet glykæmisk bunke af 6. Det er ligeledes en utrolig kilde af fiber, jern og magnesium.

Solsikkefrø

Image resultBrug for noget gavnligt at gnaske på? På det tidspunkt Solsikkefrø er den tilgang. På trods af det faktum, at lidt i størrelse, solsikkefrø har højere konvergens af protein, når sammenholdes med sesam eller hørfrø, og de gør for en sund kilde af vitamin E, fiber, og folinsyre ætsende. De phytoesterols fundet i Solsikkefrø kan nedbringe kolesterol og opgradere safe også.

For hver 100 gram solsikker udfoldes, får du en forbløffende 23,4 gram protein og lidt 1,7 gram sukker. Som angivet af howmuchprotein.com “solsikkefrø er næsten hvad kunne lige så godt hedde hamburger bøf eller kylling barm for proteinindhold.”

Quinoa

Quinoa er et korn-lignende protein kilde, som kan drysses på dine havre eller blandes ind i enhver formel. Som det fremgår af Levnedsmiddel- og Landbrugsorganisation af De Forenede Nationer, er 2013 blevet opfattet som den “universelle Year of the Quinoa.

Slet ikke ligesom andre vegetabilske proteinkilder, Quinoa tilbyder hver af de ni livsvigtige aminosyrer grundlæggende for menneskers velbefindende – gør det til en komplet kilde af protein.

1 mål for kogt quionoa (185 gram) indeholder så meget som 8,14 gram protein og kun 3,4 gram fedt (mens den samme grad af hældning jorden hamburger ville give så meget som 33 gram fedt)

 

Ekstra forslag

Selv med alle disse overraskende kildevæld af protein, kan det være svært at fortære nok protein til at opfylde din dag efter dag forudsætninger. Thusly, kan det være nødvendigt at svinge til et protein pulver eller ryste at udfylde sprækker. Mens mange protein kosttilskud er fra væsen kilder (valle og kasein for eksempel), er der veggie elsker godt anbragte arrangementer (fx soja), der kan give dig den ekstra protein har du bo velvære.

Save

Save